سوالات زیر را از خود بپرسید تا ارتباط با مشتریان و مخاطبین خود را ارزیابی کنید؟


  • آیا در شرکت شما دسترسی به اطلاعات مربوط به مشتریان به سرعت و به آسانی امکان پذیر است ؟
  • آیا کلیه سوابق مشتریان احتمالی و قطعی خود را به صورت صحیح نگهداری می کنید؟
  • آیا در زمان عدم حضورتان در سازمانتان و یا به هنگام سفرهای ضروری از رخدادهای مهم مطلع می شوید؟
  • آیا می دانید در سازمان شما و در لحظه ای که این اوراق را مطالعه می کنید چه کارهایی توسط چه کسانی با چه کیفیتی در چه مرحله ای و با چه ابزاری در حال انجام است ؟
  • آیا از زمان شروع و خاتمه تمامی وقایع و فعالیت ها مطلع هستید؟
  • آیا با رفتن یک فروشنده از سازمانتان، ارتباط شما با تمامی مشتریان وی حفظ میشود؟
  • آیا می توانید عملکرد کارشناسان بازاریابی و فروش سازمانتان را در کمتر از چند ثانیه مورد ارزیابی قرار دهید؟
  • آیا از ارتباطات روزانه بین مشتریان و سازمانتان و نتایج آن به درستی واقفيد؟
  • آیا افزایش اثربخشی بازاریابان و نیروهای فروش دغدغه همیشگی شماست؟
  • آیا تا کنون قرار ملاقات با یک مشتری مهم را از دست داده اید؟
  • آیا فراموشی پرسنل در انجام برخی از کارها جزء بحث های همیشگی شماست؟
  • آیا در سازمان شما انجام یک کار خاص مستقل از حضور فردی خاص است یا هیچ کسی غیر از او اطلاعات لازم برای انجام صحیح آن فعالیت را ندارد؟
  •  آیا سرویس دهی مناسب به مشتریان دغدغه همیشگی شماست ؟
  • آیا عوامل عدم رضایت مشتری و یا علت موفقیت فروش در سازمان خود را می دانید؟
  • آیا داشتن آماری دقیق از موضوعی خاص در یک زمان مشخص و تصمیم گیری بر اساس آن از جمله اهداف مدیریتی مجموعه شماست ؟
  • آیا شناسایی فرصتهای فروش و تبدیل آن به درآمد دغدغه ذهنی شماست؟
  •  آیا دلایل کاهش مشتریان و عدم ترغیب آنان نسبت به تکرار معامله با مجموعه شما جزء دغدغه همیشگی شماست؟
  •  آیا مدت زمان فروش خدمات یا محصولات سازمان شما طولانی مدت است؟
  • آیا سرعت در تبدیل مشتریان احتمالی به مشتریان قطعی دغدغه همیشگی شماست ؟
  • آیا سازمان شما متحمل هزینه های زیادی جهت فروش و بازاریابی است؟
  • آیا اثر بخشی تبلیغات خود را با سرعت مورد ارزیابی قرار می دهید؟
  • آیا از وضعیت رقبا آشنایی کامل دارید؟

 

فهرست